Hegyen-völgyön át

Egy régi vadászati ösvény nyomában

Visegrádi-hegység - Spartacus-ösvény

2017. szeptember 04. - narancshej

A Visegrádi-hegységben Pilisszentlászló és Visegrád között mintegy 5 km hosszan kanyarog a gyönyörű és kalandos Spartacus-ösvény. Ez az útvonal az 1930-as évek óta létezik,  főként vadászati célokra használták, persze sokan már bejárták azelőtt, hogy hivatalosan is átadták volna. Na valamikor ekkortájt - a hivatalos átadás előtt -  2015-ben hallottam én róla először.

A nevét valamikor a 60-as években kapta, mégpedig egy cserkész egyesületről -  egész pontosan a Helyi Ipari Szövetkezetek Spartacus Túrista egyesületéről -, akik szerették volna ha az ösvény túrista úttá válik, de az erdészet sajnos akkor még nem járult hozzá, ennek ellenére a név ráragadt. A 70-es években már a térképen is úgy szerepel: Spartacus-ösvény. Az út jelöletlen maradt egészen 2015 szeptemberéig, amikor a Pilisi Parkerdő engedélyzte az útvonal felfestését, így immár hivatalos túristaúttá vált.

A túrát egy jó meleg júliusi napra időzítettük. Kiinduló pontunk Pilisszentlászló volt ahová autóval érkeztünk. Igazából kétfele is elindulhatunk (körtúra lévén), kinek merre tetszik, mi jobbra vettük az útirányt a zöld sáv jelzésen.  Egy ideig a házak között sétálunk, majd ahogy elhagyjuk a házakat több kegyhellyel is találkozunk. Ahogy elértük az erdőt nemsokára megláttuk a túrát jelző táblát, ami persze senkin ne risszaon el, szépen kiépített, biztonságos, könnyen teljesíthető útvonal.

Kis vékonyka erdei utakon sétálunk,  gyönyörű az erdő, sehol senki, ennek külön örülünk.

Az Apátkúti-völgyben elérjük a Jenő-kunyhót itt megállunk, és megpihenünk egy kicsit. Maga a kunyhó jó állapotú, de belűről elég elhanyagolt. Nyitva találtuk mert a sorozatos feltörések miatt ma már nem zárják. A gerendaépületet Horthy Miklós építettette, neve pedig testvérének Jenőnek az emlékét őrzi.

Innen elindulunk visszafelé a piros sáv jelzésen, kényelmes tempóban, patak mellett sétálva, míg visszaérünk a kiindulási pontunkra Pilisszentlászlóra.

A túra hossza: kb. 15 km (mi 14,78 km-t mértünk)
A túra ideje: 4 óra 15 perc
Szintemelkedés: 202 méter
Vízfelvételi lehetőség: indulás előtt gondoskodjunk folyadékról
Harapnivaló: Az Apátikút-völgyben, aki szeretné a Pisztrángost látogassa meg. Sokan vannak, erre készüljünk!
Öltözék/Cipő: Évszaknak megfelelően/Túracipő ajánlott

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.09.05. 13:39:21

Végignyomtuk szakadó esőben tavaly, visszafelé az Apáthyn jöttünk, nagy élmény volt, ajánlom mindenkinek aki szereti a túrázást, a természetet.